Hello2you Support - Identity Management | Tools4ever

Hello2you

Support afdeling

Durf jij de puzzels van onze klanten op te lossen?

Met trots kondigen wij onze derde editie van de Hello2you nieuwsbrief aan. In deze nieuwsbrief kun je het reilen en zeilen lezen binnen Tools4ever. Wij houden je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Deze tweede nieuwsbrief staat in het teken van de Support afdeling.

In beeld: Ronald , Manager Delivery

Hallo! Mijn naam is Ronald Kamerbeek en ik ben manager van de afdeling Support en Project Coördinatie. Onze Supportafdeling zorgt ervoor dat wij klaar kunnen staan voor onze klanten en hen de technische ondersteuning kunnen bieden die zij nodig hebben. Onze afdeling Project Coördinatie zorgt ervoor dat onze implementaties bij de klanten planmatig en goed verlopen.

Zelf ben ik bij Tools4ever begonnen als Implementatie Consultant. In het begin heb ik veel gewerkt aan onze eerdere producten zoals IAM waarna ik samen met de Developers heb gewerkt aan verdere toepassingen voor dit product. Na veel veldervaringen bij de klant ben ik begonnen met het geven van implementatie trainingen. Hier haalde ik veel energie uit, omdat er op deze manier nog meer klanten geholpen kunnen worden met onze mooie software. Vanuit deze rol ben ik vervolgens doorgegroeid tot manager van de Support en Project Coördinatie afdeling. Tot op de dag van vandaag haal ik hier veel plezier uit.

Mijn rol is, in essentie, ervoor zorgen dat de Delivery van Tools4ever goed is en deze ook optimaal blijft draaien. Dit is dan ook het belangrijkste project waar ik mij vandaag de dag nog steeds mee bezig houd, namelijk het verbeteren, optimaliseren en stroomlijnen van onze Service en Delivery. Dit is alleen haalbaar door een goede samenwerking tussen onze verschillende afdelingen. Het is hierin leuk om te zien, hoe het team hierin steeds beter wordt en goed samenwerkt om onze klanten te kunnen helpen. Kijken of Tools4ever iets voor jou is? Bekijk onze vacature en reageer, om te kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen.

Sporten

Bij Tools4ever staat sporten hoog in het vaandel. Vanuit het bedrijf worden er verschillende sportactiviteiten georganiseerd waar alle medewerkers aan mee kunnen doen. Daarnaast heeft elke medewerker recht op een sportvergoeding om zo lekker actief te blijven.

Bootcamp
Elke maandag na het werk staat de bootcamp ingepland. Om 17:15 staat onze bootcamp instructrice Tilly klaar bij het bos om ons even flink te laten zweten.

Squashen
Op de woensdag is er na werk een groep die in de buurt van ons kantoor (Baarn) met elkaar gaan squashen. Heerlijk om na het werk even al je energie hierin kwijt te kunnen!

Fietsen
Er wordt binnen Tools4ever onderling veel gefietst. Zowel wielrennen als mountainbiken. Na het werk met een groep een mooie tocht maken of zelfs in de pauze er even lekker tussenuit.

Wintersport
Vaste prik elk jaar is de Tools4ever wintersport. Heerlijk met zijn allen skiën en snowboarden op de meest mooie en uitdagende pistes in Europa. Uiteraard slaan wij de après-ski hierbij niet over om het zo tot een onvergetelijke reis te maken. Helaas kon de wintersport dit jaar niet doorgaan, dat wordt volgende jaar dan twee keer zo leuk!

Samenwerking met onze Consultants

Door: Remco den Elzen

Op de afdeling Support ondersteunen wij alle implementaties, die door onze Consultants zijn neergezet bij de klant. Om deze te kunnen ondersteunen, vindt er een overdracht plaats kort voor oplevering van de implementatie. Bij deze overdracht zijn de betreffende Consultant vanuit Tools4ever, de Functioneel Beheerder van de klant en een engineer van onze Supportafdeling aanwezig. Tijdens deze overdracht wordt door de Consultant aangegeven wat er is ingericht en wat er speciaal is voor deze specifieke klant. Dit wordt vastgelegd in een kort overdrachtsdocument, die uiteindelijk ook met de klant gedeeld wordt.

Hierin wordt er ook beschreven of er aan alle voorwaarden is voldaan om de oplevering over te dragen naar de Supportafdeling van Tools4ever. Denk hierbij aan bijvoorbeeld veiligheidsinstellingen of dat er een getraind Functioneel Beheerder aanwezig is bij de klant. Het overdrachtsdocument wordt binnen de Supportafdeling ook opgeslagen, zodat ook anderen Support Engineers deze informatie kunnen inzien, mocht dit nodig zijn.

Werken bij Tools4ever – Joel van Ooijen

Wat spreekt jou het meeste aan bij Tools4ever?

Er zijn een aantal zaken die mij erg aanspreken bij Tools4ever. Allereerst de onderlinge sfeer. Deze is gemoedelijk, maar wel professioneel. De wil om elkaar te helpen om tot uiteindelijke oplossingen te komen voor onze klant, maar ook voor onszelf met betrekking tot bijvoorbeeld interne projecten, ervaar ik als erg prettig. Daarnaast zijn er korte banden tussen de verschillende teams en afdelingen, wat erg bevorderlijk is voor de onderlinge communicatie. Tot slot wordt er vanuit Tools4ever veel voor ons geregeld om het voor ons zo aangenaam mogelijk te maken. Zowel met het thuiswerken, als op kantoor.

Hoe ziet een werkdag er bij jou uit?

Een werkdag binnen de Supportafdeling van Tools4ever is elke dag anders en is afhankelijk van de planning voor die week. Toen ik net begon bij Tools4ever, heb ik de keuze gemaakt om UMRA te ondersteunen. Dit is één van de softwareproducten die wij als Tools4ever aanbieden.

Afhankelijk van hoe jij per week bent ingedeeld, ben je de ene dag druk bezig met ingeplande meldingen op te lossen, terwijl je de andere dag klanten telefonisch te woord staat om hen te voorzien van een eerste reactie. Het komt regelmatig voor, dat je moet samenwerken met andere teams binnen de organisatie, om zo de klant de juiste hulp te bieden. Denk hierbij aan samenwerkingen met onze Consultants, Accountmanagers en Developers.

Wat maakt jouw werk uitdagend?

In de eerste plaats is elke omgeving van elke klant anders. Dit zorgt ervoor dat de problemen die bij ons binnenkomen heel divers zijn. Naast het helpen van klanten met technische en functionele vragen/problemen, is er ook ruimte om wijzigingen door te voeren in de scripting. Op die manier kunnen wij de systemen op elkaar laten aansluiten, zodat deze goed functioneren.

Op de tweede plaats is het werk heel uitdagend, omdat we meerdere pakketten aanbieden aan onze klanten. Denk aan HelloID, UMRA, IAM en SSRPM om er een paar te noemen. Naast het feit dat ik UMRA ondersteun, zijn er ook nog mogelijkheden om verder door te groeien in andere pakketten, zoals bijvoorbeeld ons nieuwste product HelloID. Hier liggen nog velen kansen voor in de toekomst, aangezien hier steeds meer vraag naar is.

Wat geeft jou voldoening in je werk?

Het uiteindelijke doel is dat we onze klanten snel, efficiënt en professioneel van dienst zijn. Als dat lukt en de klant is tevreden over de geboden hulp, dan haal ik daar mijn voldoening uit.

Bekijk hier alle vacatures

Wist je dat...

  • Er 16 thee smaken aanwezig zijn bij Tools4ever;
  • Tools4ever ruim 600 actieve klanten heeft;
  • Er (normaal gesproken) gemiddeld 160 gekookte eieren per week worden gegeten tijdens de gezamenlijke lunch;
  • Er onderling vaak game-avonden georganiseerd worden;
  • Wij afgelopen jaar hebben thuisgewerkt in Oostenrijk en dit jaar weer gepland staat.

Nieuwsgierig naar meer nieuwtjes?

Neem dan een kijkje op onze social media kanalen: