Tools4ever voegt Self-Service functionaliteit toe aan IDaaS portaal HelloID
Tools4ever, de marktleider op het gebied van Identity Governance & Administration (IGA), voegt Self-Service functionaliteit toe aan IDaaS portaal HelloID. De nieuwe functionaliteit biedt gebruikers de optie om eenvoudig IT-middelen aan te vragen en 100% geautomatiseerd toe te kennen op basis van een goedkeuringsproces. Voorbeelden van IT-middelen zijn: toegang tot data-shares, gebruik van softwareprogramma’s, gebruik van tablets, tokens, etc.
De nieuwe Self-Service optie toont de producten die beschikbaar zijn voor de medewerker om aan te vragen. De medewerker kan op een eenvoudige manier een verzoek hiervoor indienen, waarna er om goedkeuring wordt gevraagd aan de eigenaar, bijvoorbeeld de afdelingsmanager. Deze kan het verzoek afkeuren of toekennen met bijbehorend commentaar. Op basis van goedkeuring worden er automatische acties gestart om het product te leveren en de juiste gebruikersrechten in te stellen. Dit kan een applicatie of netwerkshare zijn maar ook andere faciliteiten zoals mobiele telefoons of bureaus. In zo’n situatie worden er e-mails verstuurd naar de functionaris die deze resources bestelt en uitlevert. De gebruiker kan op elk moment de status van een aanvraag bekijken in het HelloID portaal.
De toevoeging van Self-Service aan Cloud Single Sign-On portaal HelloID biedt eindgebruikers een eenvoudigere en sneller manier voor het aanvragen van IT-middelen. Door real-time statusinformatie in het portaal, worden er minder vragen gesteld over de status en door de automatische provisioning bespaart het kostbare tijd van de IT-afdeling. Daarnaast houdt HelloID een uitgebreid overzicht bij van alle aanvragen en changes die aan in systemen worden doorgevoerd.
HelloID biedt medewerkers een overzichtelijk dashboard waar ze snel en veilig toegang krijgen tot alle webapplicaties met maar één wachtwoord. Dit verhoogt de productiviteit en de gebruikerservaring door het elimineren van het onthouden van veel verschillende wachtwoorden
, zegt Jacques Vriens, directeur bij Tools4ever. De toevoeging van de Self-Service optie aan HelloID is een logische stap die aansluit bij vragen uit de markt. Het wordt nu nog eenvoudiger voor medewerkers om producten aan te vragen en de status te bekijken. Daarnaast levert het voor de organisatie een significante besparing op van de administratieve last van het verwerken, vastleggen en toekennen van helloitoegang tot IT-middelen.