- Sector:
- Zorg
Severinus maakt zorgapplicaties toegankelijk met HelloID cloudbased Single Sign-On
Severinus is een zorgorganisatie in Veldhoven voor mensen met een verstandelijke beperking en problemen als autisme of dementie. 1000 medewerkers en 400 vrijwilligers zorgen dagelijks voor 880 cliënten in alle leeftijdsgroepen. Severinus wil haar medewerkers gebruiksvriendelijk én veilig toegang geven tot de verschillende applicaties binnen de organisatie. Daarvoor ontbrak nog de juiste Single Sign-On (SSO) oplossing. Deze oplossing moest vanzelfsprekend passen in de IT-visie van Severinus en net als de bestaande applicaties volledig cloud based zijn. Tools4ever leverde met HelloID de perfecte match.
Bij Severinus staat zorg voor cliënten centraal. Daarom is al in een vroeg stadium ingezet op een full cloud strategie zonder eigen systemen. Een klein IT team onder leiding van IT manager Ronald van der Lindenzorgt dat medewerkers op alle locaties toegang hebben tot hun applicaties. Wat nog ontbrak was de mogelijkheid om met één wachtwoord op de verschillende applicaties in te loggen. “Onze medewerkers zijn gericht op de zorg. Dan wil je ze niet lastigvallen met verschillende passwords. Single Sign-On was dan ook onze ‘missing link’. We zochten echter geen traditionele oplossing maar een toekomstvaste, cloud based SSO.”
Bij deze zoektocht kwam Van der Linden in contact met Tools4ever dat met HelloID een volwaardige cloud SSO dienst kon demonstreren. “Zij hadden een gedegen verhaal dat ons op de inhoud overtuigde. We hebben vanzelfsprekend ook andere partijen geconsulteerd. Maar de daadwerkelijke focus van Tools4ever op Identity en Access Management, tezamen met de gebruiksvriendelijke plug-en-play demonstratie van hun functionaliteit, waren doorslaggevend.”
“Met een klein IT team willen we geen grote, risicovolle integratieprojecten. Tools4ever heeft ons volledig ontzorgt. HelloID is een uitstekende oplossing met een geweldige ondersteuning.”
Integratie HelloID met sociaal intranet
Tools4ever integreerde HelloID voor Severinus in het sociaal intranet van a&m impact. Met één password loggen medewerkers daarop in en via hun persoonlijk pagina hebben ze vervolgens met een enkele tap of muisklik toegang tot de verschillende applicaties. Van der Linden: “Onze medewerkers zijn erg tevreden, en dat is voor ons natuurlijk direct zichtbaar. En ook meetbaar overigens. Het aantal resetverzoeken voor passwords is enorm afgenomen. En bij onze steekproeven blijken de ongewenste ‘password post-its’ nu echt definitief verdwenen.”
Vlekkeloze integratie en roll-out door Tools4ever
Bij het project werd HelloID geïntegreerd met onder andere TOPdesk, Unit4 VerzuimSignaal en Raet Youforce. Belangrijke applicaties en voor van der Linden was het dan ook belangrijk dat de integratie en roll-out perfect verliepen: “Bij organisaties van ons kaliber is niet alleen de kwaliteit van de oplossing cruciaal. Ook de ondersteuning van de leverancier moet vlekkeloos zijn. Tools4ever heeft onze verwachtingen overtroffen. Het project kenmerkt zich van A tot Z door betrokkenheid, korte lijnen en deskundigheid. Van accountmanager tot engineers en van planners tot supportteam.”
HelloID als uitgangspunt voor de toekomst
Met HelloID heeft Severinus een solide uitgangspunt gerealiseerd voor verdere ontwikkelingen. Van der Linden schetst zijn toekomstplannen: “Een van de vervolgstappen is meer self-service mogelijkheden en automatische user provisioning van de applicaties. Ook willen we het geplande AFAS Profit roosterpakket en ons elektronisch cliëntendossier (ECD) straks via HelloID toegankelijk maken. Met dit project hebben we succesvol geïnvesteerd in een cloud based Identity & Access Management oplossing waarop Severinus volop kan gaan voortbouwen.”
- Sector:
- Zorg