HelloID: een terugblik op 2022 - Identity Management | Tools4ever
HelloID: een terugblik op 2022

HelloID: een terugblik op 2022

Door: Maikel Baars

Een nieuw jaar betekent nieuwe kansen en nieuwe doelen, maar eerst blikken we nog even terug op 2022. Het afgelopen jaar was voor Tools4ever enorm succesvol, met mooie hoogtepunten zoals het doorbreken van de mijlpaal van meer dan 700 actieve klanten binnen Nederland en de grootschalige adoptie van HelloID Provisioning. Als Tools4ever zijn we altijd op zoek naar manieren om onze klanten de beste oplossing én ervaring te bieden voor al hun Identity & Access Management (IAM) vraagstukken, en afgaande op de cijfers tot en met 2022 mogen we wel stellen dat we hier met onze cloud IAM-software HelloID goed in slagen. In deze blog delen we aan de hand van een infographic een aantal interessante cijfers over waar we vandaag de dag – binnen Nederland – met HelloID staan.

Twee derde van klanten gebruikt HelloID

We zijn allereerst bijzonder blij om te kunnen aankondigen dat, uit een totaal van 702 actieve klanten, al 469 organisaties zijn overgestapt op HelloID. Dit betekent dat inmiddels ruim twee derde van onze klanten gebruik maakt van onze cloudoplossing. En dat is niet verwonderlijk, want we krijgen veel positieve reacties over de gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit, flexibiliteit en betrouwbaarheid van HelloID. Niet toevallig ook precies de punten die tijdens de ontwikkeling van deze oplossing als uitgangspunt dienen. We zijn erg blij dat zovelen van jullie hebben gekozen voor HelloID! We halen hier veel motivatie uit om HelloID op al deze vlakken te blijven doorontwikkelen.

Meer keuzevrijheid door groeiend partnerkanaal

Ons eigen team van 17 consultants heeft HelloID de afgelopen jaren 238 keer succesvol geïmplementeerd. Daarnaast werken we ook nauw samen met ruim 25 Nederlandse partners. Onze partners hebben 179 consultants en supportmedewerkers opgeleid voor HelloID en gezamenlijk 231 implementaties voltooid. Dit betekent dat er niet alleen bij Tools4ever, maar ook bij onze partners, veel ervaring en expertise is op het gebied van het implementeren en beheren van HelloID. Dit geeft onze klanten meer keuzevrijheid en voorkomt dat ze afhankelijk zijn van één specifieke implementatiepartij. Het is fijn om te zien dat we steeds meer partners hebben die net zo enthousiast zijn over HelloID als wijzelf. En dat steeds meer klanten ook voor HelloID kunnen samenwerken met hun vaste IT-partner(s).

Ruim aanbod connectoren

Naast een overvloed aan implementatie-ervaring biedt HelloID 170 publiekelijk gedocumenteerde connectoren voor een naadloze integratie met andere systemen en applicaties. We ondersteunen niet alleen de grote, maar ook steeds meer kleinere en branchegerichte applicaties. Hierdoor kunnen organisaties HelloID steeds gemakkelijker in hun bestaande on-premises, hybride of cloud infrastructuur opnemen en de mogelijkheden ten volste benutten.

Kosteloze trainingen veel benut

Vanuit Tools4ever willen we niet alleen zorgen voor geweldige software en een goed passende implementatie, maar vinden we het ook belangrijk dat onze klanten zelf in staat zijn om HelloID te beheren. We hebben tot de dag van vandaag 186 gratis trainingen verzorgd aan 973 unieke deelnemers. Als resultaat van deze trainingen hebben we 1.085 HelloID Provisioning badges, 423 HelloID Service Automation badges en 220 HelloID Access Management badges uitgereikt die aantonen dat de deelnemers vaardig zijn op deze gebieden. Zo zijn onze klanten in staat om zelf beheer te doen zonder afhankelijk te zijn van Tools4ever of hun implementatiepartner.

Meer dan 1 miljoen HelloID gebruikers

Al ons harde werk heeft zijn vruchten afgeworpen, want HelloID wordt nu wereldwijd door en voor 1,2 miljoen gebruikers toegepast. Alleen al in Nederland beheren we 433.228 personen met HelloID Provisioning. En ook maken 182.269 gebruikers gebruik van HelloID Service Automation en 302.784 gebruikers van HelloID Access Management. Een enorme prestatie die we in relatief korte tijd hebben bereikt. Maar dit betekent ook dat er wereldwijd nog miljoenen UMRA- en IAM-gebruikers zijn die we in de komende jaren eveneens op het HelloID-platform hopen te verwelkomen.

Ook overstappen op HelloID?

We zijn enorm trots op de grootschalige adoptie van HelloID en zullen de software en onze dienstverlening de komende jaren blijven verbeteren en ontwikkelen om aan de alsmaar veranderde behoeften van onze klanten en de markt te voldoen. Wil je meer weten over HelloID? Of wil je ook de overstap maken naar deze moderne oplossing voor identiteits-, autorisatie- en toegangsbeheer? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Neem contact met ons op

Maikel Baars

Geschreven door:
Maikel Baars

Als Account Manager heeft Maikel Baars sinds 2015 klanten succesvol ondersteund bij het bereiken van hun doelstellingen en heeft hij hen geadviseerd bij eventuele uitdagingen op het gebied van Identity and Access Management (IAM). Maikel studeerde Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam en behaalde zijn MBA bij Nyenrode. Tegenwoordig is hij als Marketing Manager verantwoordelijk voor alle marketinguitingen van Tools4ever Nederland. Om deze rol optimaal te vervullen, beschikt Maikel over kennis van het vereenvoudigen van het authenticatieproces tot het effectief beheren van autorisatiegegevens.