User account beheer vanuit AFAS automatiseren?
Steeds meer zorginstellingen hebben de intentie om het beheer van IT-middelen bij de in-, door- en uitstroomprocessen van medewerkers volledig te automatiseren, vanuit het kernregistratiesysteem (AFAS). Onderstaande processen zijn in bepaalde gevallen nog (semi-)handmatig:
- Het aanmaken en aanpassen van user accounts en de bijhorende rechten;
- Het verwerken van functie- en afdelingswijzigingen;
- Het “tijdelijk” uitgeven van extra rechten en licenties.
In dit artikel
100% automatisch user account beheer
Met onze software HelloID is het mogelijk om het beheer van IT-middelen bij de in-, door- en uitstroomprocessen van medewerkers volledig te automatiseren, door AFAS centraal te stellen. Alle wijzigingen in AFAS worden gedetecteerd en automatisch doorgezet in alle gekoppelde systemen > (Azure) Active Directory, Google, O365, Sharepoint, TOPdesk, Ultimo, Medimo, Nedap ONS, Caress, Qic, etc.
Momenteel ondersteunen wij meer dan 150 zorginstellingen op het gebied van Identity & Acces Management in Nederland, hierdoor zijn we bekend met alle zorg specifieke uitdagingen op dit gebied. Denk aan: dubbele dienstverbanden, medewerkers die niet in het HR-systeem geregistreerd staan maar wel toegang nodig hebben, het aanmaken van spoedaccounts en koppelingen naar helpdesk en ECD-systemen.
Meer weten?
Tools4ever organiseert twee remote sessies specifiek gericht op de zorgbranche waarbij we concreet ingaan op het onderwerp: Volledig automatiseren van het user account beheer vanuit AFAS.
We tonen live hoe onze software HelloID functioneert en laten we zien hoe we andere zorginstellingen hier al in ondersteunen.