User account beheer vanuit AFAS automatiseren? - Identity Management | Tools4ever
User account beheer vanuit AFAS automatiseren?

User account beheer vanuit AFAS automatiseren?

Door: Ewout van Rootselaar

Steeds meer zorginstellingen hebben de intentie om het beheer van IT-middelen bij de in-, door- en uitstroomprocessen van medewerkers volledig te automatiseren, vanuit het kernregistratiesysteem (AFAS). Onderstaande processen zijn in bepaalde gevallen nog (semi-)handmatig:

  • Het aanmaken en aanpassen van user accounts en de bijhorende rechten;
  • Het verwerken van functie- en afdelingswijzigingen;
  • Het “tijdelijk” uitgeven van extra rechten en licenties.

100% automatisch user account beheer

Met onze software HelloID is het mogelijk om het beheer van IT-middelen bij de in-, door- en uitstroomprocessen van medewerkers volledig te automatiseren, door AFAS centraal te stellen. Alle wijzigingen in AFAS worden gedetecteerd en automatisch doorgezet in alle gekoppelde systemen > (Azure) Active Directory, Google, O365, Sharepoint, TOPdesk, Ultimo, Medimo, Nedap ONS, Caress, Qic, etc.

Momenteel ondersteunen wij meer dan 150 zorginstellingen op het gebied van Identity & Acces Management in Nederland, hierdoor zijn we bekend met alle zorg specifieke uitdagingen op dit gebied. Denk aan: dubbele dienstverbanden, medewerkers die niet in het HR-systeem geregistreerd staan maar wel toegang nodig hebben, het aanmaken van spoedaccounts en koppelingen naar helpdesk en ECD-systemen.

Meer weten?

Tools4ever organiseert twee remote sessies specifiek gericht op de zorgbranche waarbij we concreet ingaan op het onderwerp: Volledig automatiseren van het user account beheer vanuit AFAS.

We tonen live hoe onze software HelloID functioneert en laten we zien hoe we andere zorginstellingen hier al in ondersteunen.

Ewout van Rootselaar

Geschreven door:
Ewout van Rootselaar

Als Senior Accountmanager richt Ewout van Rootselaar zich binnen Tools4ever voornamelijk op business development. Als accountmanager in deze snelgroeiende markt moet Ewout op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen per branche, zodat hij klanten hierin optimaal kan adviseren.

Anderen bekeken ook

De drie belangrijkste voordelen van Identity Access Management

De drie belangrijkste voordelen van Identity Access Management

09 maart 2020

Two-Factor authenticatie, wat zijn de mogelijkheden?

Two-Factor authenticatie, wat zijn de mogelijkheden?

09 maart 2020

De stap van Self-Service naar Service Automation

De stap van Self-Service naar Service Automation

06 november 2019