Eén gebruiksvriendelijke digitale werkplek voor iHUB met a&m impact en Tools4ever - Identity Management | Tools4ever
Eén gebruiksvriendelijke digitale werkplek voor iHUB met a&m impact en Tools4ever

Eén gebruiksvriendelijke digitale werkplek voor iHUB met a&m impact en Tools4ever

Door: Maikel Baars

Door: Maikel Baars, Senior Accountmanager bij Tools4ever

Centralisatie, standaardisatie en digitale transformatie zijn actuele onderwerpen, zeker in de zorg. De integratie van verschillende legacy on-premise omgevingen is echter een complexe, tijdrovende en kostbare klus. Zorgorganisatie iHUB – bestaande uit vier organisaties in jeugdhulp, opvoedondersteuning en het speciaal onderwijs – koos er daarom voor om versneld naar de cloud te migreren. Een ambitieus project, zeker aangezien nog lang niet alle kernapplicaties verSaaSt waren en de aanwezige legacy applicaties op meerdere verouderde Citrix omgevingen draaiden. Desondanks is het iHUB gelukt om binnen een jaar al haar applicaties te verSaaSen! Inmiddels is de organisatie gestart met de laatste fase waarin ook het bestandssysteem naar de cloud wordt overgebracht. Daaropvolgend kan Citrix volledig uitgefaseerd worden waarna de medewerkers al hun werkzaamheden via hun persoonlijke digital workspace kunnen uitvoeren.

Tools4ever en a&m impact leverden samen de voorkant van de nieuwe ICT dienstverlening in de vorm van een moderne, digitale werkplek waarin de identiteit van elk van de vier organisaties behouden is gebleven. Deze cloud werkplek heeft, in tegenstelling tot veel zakelijke oplossingen, een intuïtieve interface die aansluit op de werking van sociale media zoals Facebook waar medewerkers privé mee werken. Door de brede kennis en ervaring van a&m impact op het gebied van sociale intranetten kunnen collega’s uit de verschillende organisaties eenvoudig en veilig met elkaar samenwerken en hun kennis delen. Daarnaast biedt de cloud workspace door de krachtenbundeling met de identity & access management expert Tools4ever via één klik toegang tot alle applicaties en documenten waar de medewerker toegang toe heeft. De accounts en rechten van de gebruikers worden straks door de koppeling met het HR-systeem bij detectie van een nieuwe medewerker of een functiewijziging tevens automatisch aangemaakt en ook weer ontnomen zodra de medewerker een andere rol krijgt of uit dienst treedt. Dit alles tegen een kostenniveau dat aansluit bij de zorgsector, die uiteraard zoveel mogelijk geld aan de zorg van cliënten besteed.
De digitale werkplek

Meer weten?

Wilt u weten welke stappen iHUB heeft ondernomen om binnen een jaar van een legacy Citrix omgeving naar een volwaardige cloud workspace te migreren? Of wat de digitale werkplek van a&m impact en Tools4ever voor uw organisatie kan betekenen?
Lees dan de casestudy of neem contact met ons op.

Meer informatie over HelloID: Download HelloID whitepaper

Maikel Baars

Geschreven door:
Maikel Baars

Als Account Manager heeft Maikel Baars sinds 2015 klanten succesvol ondersteund bij het bereiken van hun doelstellingen en heeft hij hen geadviseerd bij eventuele uitdagingen op het gebied van Identity and Access Management (IAM). Maikel studeerde Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam en behaalde zijn MBA bij Nyenrode. Tegenwoordig is hij als Marketing Manager verantwoordelijk voor alle marketinguitingen van Tools4ever Nederland. Om deze rol optimaal te vervullen, beschikt Maikel over kennis van het vereenvoudigen van het authenticatieproces tot het effectief beheren van autorisatiegegevens.

Anderen bekeken ook

Besparen op multi factor authenticatie

Besparen op multi factor authenticatie

05 juli 2019

De sociale digitale werkplek

De sociale digitale werkplek

01 februari 2019