AFAS als basis voor Identity & Access Management
Het beheren van gebruikersaccounts en rechten in het netwerk is voor de ICT-afdeling een tijdrovende klus. Veel van de informatie die zich in een personeelssysteem (bijvoorbeeld AFAS) bevindt, is al voldoende om gebruikersaccounts te beheren. Denk bijvoorbeeld aan NAW-gegevens, start- en einddatum van het contract, functie, ‘manager-medewerker’-relatie en afdeling. Door deze informatie te koppelen met het netwerk, kan het user beheer proces volledig geautomatiseerd worden uitgevoerd.
Voldoen aan NEN 7510
Een koppeling tussen het personeelssysteem en het netwerk kan er tevens voor zorgen dat uw organisatie voldoet aan de eisen die gesteld worden in wet- en regelgeving, zoals de NEN 7510. Een koppeling kan ervoor zorgen dat mutaties in het personeelsbestand direct worden doorgevoerd in het netwerk. Medewerkers die bijvoorbeeld uit dienst treden hebben zo geen toegang meer tot privacygevoelige informatie. Op deze manier kunnende IAM-oplossingen van Tools4ever zorginstellingen helpen bij het voldoen aan de NEN 7510 norm.
Er zijn nog meer regels van de NEN 7510 waar Tools4ever een oplossing voor heeft, bijvoorbeeld risico van toegang tot gegevens en intrekken van toegangsrechten. Bekijk alle regels hier.
Pizzasessie
Tools4ever is Certified Partner van AFAS en heeft een gecertificeerde koppeling met AFAS Profit en AFAS Online. Tools4ever en AFAS organiseren 23 april 2015 een pizzasessie waarin wij de mogelijkheden van de AFAS – UMRA koppeling demonsteren. In deze pizzasessie demonstreren we de procedures die moeten worden doorgevoerd in het netwerk naar aanleiding van de volgende wijzigingen in AFAS:
- het opvoeren van een nieuwe medewerker;
- medewerker treedt uit dienst;
- medewerker trouwt/scheidt en krijgt andere naam.
Tevens is er een klant aanwezig die zijn ervaringen met de implementatie en het gebruik van de software deelt.