ADSI: error 8250 "the server is not operational" - Identity Management | Tools4ever
ADSI: error 8250 “the server is not operational”

ADSI: error 8250 “the server is not operational”

Door: Arnout van der Vorst

This error can be generated when the domain controller you use in scripting suffers from sub-optimal performance. In bulk scripts when lots of requests are done on a single domain controller, ADSI can generate this error. If the domain controller you are using is virtualized, try performing the same operation on a physical domain controller.

Also, on Small Business Server, try to start the RPC Locator service. The RPC Service is always started automatically but the RPC Locator service isn’t.

Arnout van der Vorst

Geschreven door:
Arnout van der Vorst

Maak kennis met Arnout van der Vorst, de inspirerende Identity Management Architect bij Tools4ever sinds het jaar 2000. Na zijn studie Hogere Informatica aan de Hogeschool van Utrecht is hij begonnen als Supportmedewerker bij Tools4ever. Daarna heeft Arnout zich opgewerkt tot een sleutelfiguur in het bedrijf.  Zijn bijdragen strekken zich uit van klantondersteuning tot strategische pre-sales activiteiten, en hij deelt zijn kennis via webinars en artikelen.

Anderen bekeken ook

De vooroordelen van Single Sign On

De vooroordelen van Single Sign On

29 november 2011

RBAC: sleutelrol, beheer en evolutie

RBAC: sleutelrol, beheer en evolutie

15 maart 2011

SAP koppeling met Active Directory

SAP koppeling met Active Directory

06 september 2012

User- en toegangsbeheer in cloud applicaties: een uitdaging

User- en toegangsbeheer in cloud applicaties: een uitdaging

04 september 2012